Ha most szeretnéd elindítani a vállalkozásod, valószínűleg nem ismeretlen számodra a branding fogalma. Mi ez pontosan és miért elengedhetetlen a vállalkozásod számára? Hogyan segíti elő a vállalkozásod növekedését? Összeszedtem a legfontosabb tudnivalókat és tippeket.

A branding szó ma már szinte kikerülhetetlen az üzleti életben. Mielőtt azonban rátérnénk a branding fogalmára, definiálnunk kell a brand szó jelentését is!

Mi a branding?

Mi a branding?

{
{

A brand a vállalkozásod személyiségének megjelenítése vizuális formában.

Megmutatja a személyiséged, az értékeid, az attitűdöd, és azt, hogy a célközönségedben milyen érzéseket keltesz. Megmutatja, mi a vállalkozásod, hogyan és miért működik.

Ha már tudod, mi a márkád és hogyan működik, a következő lépés a márkaépítés, vagyis a branding, amikor megtanulod, hogyan tudod elérni a célközönséged, és hogyan tudod bennük azt az érzést kelteni, amit szeretnél. Az érzést, amit a márkád nyújt.

Hogyan tudod elérni a célközönséged a branding által?

Hogyan tudod elérni a célközönséged a branding által?

A következő három dolog összehangolásával:

5

Vizuális eszközök

Logók, minták, ikonok, képek – minden, ami vizuálisan megjelenik a márkádról, amit nap mint nap látnak.

5

Értékek

A misszió, vízió, a márkád értékajánlata – mit adsz a célközönségednek.

5

Üzenetek

Blogok, videók, posztok, podcastek, hirdetések. Minden konkrét kommunikáció, amivel kapcsolatba lépsz a közönségeddel.

A brand a vállalkozásod lelke. Hasonlít a saját személyiségedre, ami egyedivé és szerethetővé tesz. A branded tesz különlegessé, ettől leszel más, mint a többi márka, és ettől leszel szimpatikus az emberek számára.

Miért elengedhetetlen a branding a vállalkozásod számára?

Miért elengedhetetlen a branding a vállalkozásod számára?

Az első benyomás

Nagyjából 7-10 másodperc alatt dönti el a felhasználó, hogy a honlapodon marad-e. A kérdés tehát az, mit tehetsz azért, hogy ez alatt a 10 másodperc alatt meggyőzd a célközönségedet arról, hogy maradjon. A kulcs: a vizuális kommunikáció. A branded vizuális kommunikációja fogja marasztalni a látogatót.

Miért ennyire fontos a vizualitás? Az emberi agy a képeket több tízezerszer gyorsabban képes feldolgozni a szövegnél.

Emiatt annyira fontos a branding. Mindent elárul a látogatónak rólad, a márkádról/blogodról mindent, még mielőtt a “Rólam” oldalra térne. Ha a látogató első benyomása negatív, a weboldalad dizájnja talán nem szép, vagy nem tűnik professzionálisnak, sokkal kevesebb eséllyel tér vissza második alkalommal.

A borító alapján ítélnek

Rengeteg fantasztikus szakember, író, blogger van, akik csodásan írnak, mégis kevés embernek akad meg a szeme azon a dizájnon, amit a márkájuk mellé tesznek, így látogatókat vesztenek. Ha szépen dizájnolt és brandelt oldalad van, sokkal professzionálisabbnak fogsz tűnni.

Ha a weboldalad jól tervezett, szépen kivitelezett, már a márkád indulásakor azt az érzetet keltheti, hogy régóta tagja vagy az üzleti életnek.

Fókusz

A márkád/blogod indításának első lépése, hogy megtaláld a fókuszt, azt a témakört, ami köré mindent építesz. Ha a posztjaid, bejegyzéseid nem tükrözik ezt a “niche”-t, a követőid számára nem lesz világos, hogy mit is szeretnél átadni. Azzal, hogy a brandinged fókuszált, a célközönséged biztonságban érzi majd magát, hiszen azt kapják, amit vártak.

Bizalom

Valószínűleg van olyan blog/márka, amit nagyon kedvelsz, és amit a szuper branding miatt azonnal felismersz. Ha látsz egy blogposztot Facebookon vagy Pinteresten, egy képet Instagramon, azonnal tudod, hogy ki posztolta, és bízol benne, hogy megéri az általa megosztott linkre kattintani, igaz? Ennek a kulcsa az ismerős érzés és a bizalom a brandje iránt.

Ahhoz, hogy a célközönséged felismerje az általad publikált tartalmakat, konzisztensen és rendszeresen jelen kell lenned. Hasonló stílusú képek, ugyanazok a színek, mindig egymás után, addig, amíg a célközönséged megismeri a márkádra jellemző színeket, grafikákat, stílust.

Kitűnés

Majdnem biztos, hogy van a márkádhoz hasonló fókusszal rendelkező vállalkozás. A branding az, ami segít megkülönböztetni másoktól, amivel kitűnhetsz, amivel a célközönséged azonosulni tud.

Hogyan segíti a branding a vállalkozásod?

Hogyan segíti a branding a vállalkozásod?

A jól strukturált, átgondolt és professzionális branding segít, hogy a célközönséged felismerjen, és megszeresse a márkád. Üzleti szempontból erősíti a célcsoportod elköteleződését és a kommunikációd hatékonyságát. 

Szeretnél még többet olvasni a márkaépítésről?